Szanowni Rodzice i Drodzy Uczniowie
Nasza szkoła rozpoczęła nauczanie online. Jesteśmy zarejestrowani na platformie https://www.eduelo.pl/. Bardzo prosimy o sprawdzanie codziennie platformy, ponieważ na niej nauczyciele przygotowują zadania, testy, quizy. Życzymy miłego wspólnego uczenia się.
INFORMACJA MEN
PRZEDSZKOLA MOGĄ BYĆ OTWARTE OD 6 maja
Zachęcamy rodziców do przeczytania informacji znajdującej się na stronie MEN.
https://www.gov.pl/web/edukacja/otwarcie-przedszkoli-pytania-i-odpowiedzi
klasa 2
Lekcje zdalne kl.3
Lekcja 24.03.2020
lekcja 25.03.2020
lekcja 26.03.2020
lekcje 27.03.2020 r.
lekcje 15.04.2020
WF
16.04.2020
Lekcje 27.04.- 30.04.2020 r.
Lekcje 04.05.-08.05.2020
https://www.youtube.com/watch?v=nqCwyvnGbMI Doktor Doliitle. Ostrzeżenie szczurów.
Lekcje 11.05.-15.05.2020 r.
Lekcje 18.05.2020- 22.05.2020
O PSIE, KTÓRY JEŹDZIŁ KOLEJĄ
Lekcje 25.05.-29.05.2020
Lekcje 01.06.-05.06.2020
Lekcja 08.06.2020 - 10.06.2020
Lekcje 15.06.2020-19.06.2020 r.
LEKCJE 22.06.-25.06.2020 r.
Klasa I
Oddział "0"
PROJEKT 22Mali odkrywcy stawiają pytania. Pory roku, miesiące i tygodnie. Monografia liczb 15 i 16. Kalendarz
Lekcja
Temat: Dzień zagadek
Proszę przeczytać dzieciom zagadki. A dzieci niech w zeszytach w linie pod tematem lekcji narysują ich rozwiązanie i podpiszą.
-
To ma owalny kształt, najczęściej koloru białego. W środku żółte jest i białe, z tego pisklę będzie lub śniadanie doskonałe. (jajko)
-
Na stole to warzywo często gości. Niech nikt teraz się nie złości: powiem wam w tajemnicy może, że i w ognisku pieczone być może. (ziemniak)
-
Te kotki rosną na drzewie, puszyste są ich futerka. Może ktoś z was tego nie wie – ten kotek i z wazonu na nas zerka. (bazie)
-
Ten ptak jest ładny, o nic cię nie prosi. W bajkach mówią, że dzieci przynosi. Jest duży, dumny i pięknie pod niebem szybuje. Nad stawem śniadanie sobie szykuje. (bocian)
-
Te małe owady pożyteczne są i królową mają swą. W zimie śpią i odpoczywają, zaś wiosną i latem wiele roboty mają. (pszczoły)
-
Całą zimę smacznie śpi. Co to za wielkie zwierzę, powiedz mi? (niedźwiedź)
Rozwiązywanie zagadek (podr. pol.-społ. s. 16–17)
Na zadanie domowe proszę napisać kilka krótkich zdań o tym Kim chciałbym zostać w przyszłości?
Edukacja matematyczna
Cztery pory roku – ćwiczenia w wypowiadaniu się, rozwijanie myślenia (ćw. mat.- -przyr. s. 16).
Dni tygodnia – kartki z kalendarza (ćw. mat.-przyr. s. 16).
Wprowadzenie liczb 15 i 16 – zapis cyfrowy liczb (podr. mat.-przyr. s. 18).
Zadanie domowe
W zeszycie wpisać po 1 linijce liczby 15 i 16
Oblicz:
3+7+5=
6+4+6=
5+5+3=
8+2+6=
1+9+4=
7+3+2=
3+6+4=
2+5+8=
Dodatkowo na stronie https://d-klasa.blogspot.com/p/interaktywne.html
Rozwiązać quiz - Obliczenia kalendarzowe
Lekcja
Temat: Ciekawe pytania.
Wprowadzenie liter C, c. Proszę napisać w zeszycie po 1 linijce C, c. Pod ćwiczeniem pisania narysować wymyślony przez siebie szlaczek.
Czytanie razem z Cezarym – ćwiczenia w głośnym czytaniu (podr. pol.-społ. s. 18)
Gimnastyczny wierszyk – nauczyć się na pamięć
Kiedy chwycę się pod boki,
zaraz zrobię dwa podskoki.
Ręce w górę, potem w bok,
przysiad i do przodu skok.
Stań w rozkroku, skłoń się w prawo.
Teraz w lewo, ale żwawo.
Zakręć się dwa razy w koło.
Podskocz, będzie ci wesoło.
Unieś w górę nóżkę prawą,
teraz lewą i znów prawą.
Prosto stań na lewej nodze.
Pogroź dzieciom ku przestrodze.
I na prawej, bracie, stań niczym bocian,
bez dwóch zdań.
Pajacyka zrobić możesz
i już będziesz dziś w humorze
Zadanie domowe
Ułóż wyrazy zawierające sylaby cy, ce, ca,co,Cu.
Edukacja matematyczna:
. Liczenie w zakresie 16 (ćw. mat.-przyr. s. 17). • Dzieci wykonują wskazane zadania w ćwiczeniach (zad. 1, 2, 3, 4, 5).
Lekcja
Temat: Mądra główka
Samodzielnie napisz w zeszycie wyrazy po jednej linijce: cytryna, cebula
Wklej do zeszytu poniższą tabelę
cebula |
L. sylab |
L. głosek |
L. liter |
|
|
|
|
cytryna |
|
|
|
Cezary |
|
|
|
czosnek |
|
|
|
Celestyna |
|
|
|
cymbały |
|
|
|
Edukacja matematyczna
Dywanik liczbowy dla liczby 16 (ćw. mat.-przyr. s. 18). Zadanie 1 i 2
Zadanie domowe
Rozwiązać ZESTAW 1- Uzupełniamy dodawanie w zakresie 20
Lekcja
Temat: Gimnastyka umysłu
Dlaczego cytryna jest kwaśna? (podr. pol.-społ. s. 19)
Jabłko mój skarb - Układają pytania i na nie odpowiadają, np.: Co to jest? Jak wygląda? Jaki ma smak? Jakie jest w dotyku? Jaką ma skórkę? Opowiadają wszystko, co jeszcze wiedzą o jabłku. Proszę opowiedzieć Legendę o jabłku Adama. • Jabłko ma najgorszą opinię wśród wszystkich owoców. Chrześcijanie wierzą, że jest symbolem grzechu. Według Biblii, Pan Bóg stworzył pierwszych ludzi i zaprosił ich do raju – krainy wiecznej szczęśliwości. Powiedział im także, że nie mogą zjeść jabłek z zakazanego drzewa. Oni jednak nie posłuchali Boga. Dali się zwieść podstępowi szatana, który przybrał postać węża. Kiedy za jego namową Adam zerwał i ugryzł jabłko, utkwiło mu ono w gardle. Pan Bóg rozgniewany nieposłuszeństwem człowieka wygnał go z raju. Adam stracił raj, ale otrzymał „jabłko Adama”, czyli grdykę, która u wielu mężczyzn jest bardzo widoczna.
Proszę wydrukować i rozwiązać karty pracy 1 dotyczące legend o Polskich miastach od str. 3-15
Proszę w zeszycie wkleić przekrój jabłka. I podpisać jego budowę.
Edukacja matematyczna
Potrafimy samodzielnie liczyć (ćw. mat.-przyr. s. 19)
Lekcja
Temat: Dzień eksperymentów
-
Eksperyment z wędrującą wodą
Eksperyment wędrująca woda to ciekawe doświadczenie, które wymaga od dziecka nieco cierpliwości. Do zabawy przygotujcie 6 szklanek podobnej wysokości. Do co drugiej wlewamy wodę, a następnie dodajemy barwnik. Jeśli nie macie barwników, wodę można łatwo zabarwić wkładając do szklanki z ciepłą wodą kolorową bibułę. Do przygotowanych szklanek wkładamy złożone w paski papierowe ręczniki.
-
Lampa Lava
Eksperyment wręcz hipnotyzujący, bo na poruszające się w górę i w dół kolorowe bąbelki można patrzeć bez końca. Jak wykonać taki eksperyment?
Przygotujcie:
szklankę wypełnioną olejem (do 3/4 wysokości)
1/4 szklanki wody
barwnik spożywczy
tabletka musująca (Wapno, Witamina C lub Magnes)
Do wody dolejcie klika kropli barwnika i całość wlejcie do szklanki z olejem. Pierwsze wrażenia wywołają u Was efekt WOW, bo wlewana woda już zacznie przypominać bąbelki, a gdy dodacie tabletkę zupełnie zatracicie się w tym eksperymencie. Tym bardziej, że po każdej dodanej kolejnej tabletce spektakl zaczyna się od nowa!
-
Galaktyka w słoiku
Chcielibyście zamknąć kosmos w słoiku? Spróbujemy?
Przygotujcie:
słoik wypełniony wodą (do połowy)
barwniki spożywcze
watę
brokat
patyczki do szaszłyków
Zacznijcie od zabarwienia wody na niebiesko. Dodajcie watę do wysokości płynu, wsypcie trochę brokatu i zamieszajcie. Następnie dolejcie wodę zabarwioną na czerwono, ponownie dodajcie watę, brokat i podziwiajcie efekt swojej pracy.
-
Ciecz nienewtonowska
Na koniec chcieliśmy złapać wodę tak, aby nie przelewała nam się przez ręce! I nawet przez chwilę było to możliwe, gdy zrobiliśmy tzw. ciecz nienewtonowską.
Potrzebne:
1/2 szklanki wody
1 szklankę mąki ziemniaczanej
barwnik spożywczy
Udało nam się złapać wodę w ręce, gdy dodaliśmy do niej mąkę ziemniaczaną. Uzyskana papka jest fascynująca w dotyku. Zgniatana w ręce ma konsystencję plasteliny, a pozostawiona sama sobie przelewa się przez palce. Koniecznie musicie tego spróbować, to zabawa nie tylko dla dzieci, Wam również się spodoba!
Po wykonaniu eksperymentów uzupełnij kartę pracy
KARTA EKSPERYMENTU
-
Lampa Lava
Wynik eksperymentu |
Jak mi się udało? |
Czy mi się podobało? |
|
|
|
-
Eksperyment z wędrującą wodą
Wynik eksperymentu
Jak mi się udało?
Czy mi się podobało?
-
Ciecz nienewtonowska
Wynik eksperymentu
Jak mi się udało?
Czy mi się podobało?
-
Galaktyka w słoiku
Wynik eksperymentu |
Jak mi się udało? |
Czy mi się podobało? |
|
|
|
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fflipbooki.mac.pl%2Fprzedszkole%2Fkolorowy_start_56latek_przygotowanie_czyt_pis_licz%2Fmobile%2Findex.html%3Ffbclid%3DIwAR11-R4tF-zEarRNjr0xjxzrQUFBid8qu4e2uvPXEUAR6i6J8a8lMRj_TSo%23p%3D2&h=AT2K52MNXuhSWeoGbm47jq7-8HPzt-Xsr-jBO_p8Ku_deB9shF_H2BXRa60XRUdMHoGnbyYGon7YHlwlsFOKv2_xMRsnbLRVLcMY7b8sRiWBXoGxgU0p_GANzB-VfsgVyKwoIw
Lekcje zdalne j.angielski
Lekcja WF 0-3
RELIGIA
LOGOPEDIA